Conceptes bàsics o previs sobre la programació
En aquest xicotet espai vos presente una sèrie de conceptes fonamentals per poder tindre unes nocions bàsiques per comprendre el proses de la creació d’un programa, des de el moment en que un programador te la idea de realitzar un programa fins al moment en el que el valida i el du a terme per comprovar el seu funcionament.
Aquets conceptes son:
Algoritme: Es una llista o seqüència finita de pasos u operacions a realitzar, necessàries per a resoldre en un temps finit, qualsevol problema.
Aquesta definició es de caràcter general que engloba al mateix temps la disciplina de programació ja que la construcció de un programa de ordinador, requereix com pasos previs, el disseny d’un algoritme que solucione el problema plantejat.
Programa: un programa es la traducció d’un algoritme a un llenguatge de programació, es a dir un programa es la seqüència de instruccions que indiquen les accions que ha d’executar el ordinador.
El proses en el que el algoritme es tradueix en un programa es coneix amb el nom de implementació.
Llenguatge de programació: es pot entendre com un conjunt de regles, símbols i paraules claus per construir un programa.
Existeix una classificació en relació ordinador - home:
•Llenguatge Màquina: Aquest llenguatge es caracteritza perquè es el llenguatge que entén directament el ordinador ja que les seues instruccions son series binaries (0 i 1)
•Llenguatge de baix nivell o assembladors: Son mes fàcils d’utilitzar que el llenguatge màquina, però un programa escrit amb aquest llenguatge necessita un traductor per passar del llenguatge assemblador al llenguatge màquina per poder ser executat.
Un exemple de llenguatge assemblador podria ser; ADD(suma), DIV(divisió),... Aquestes instruccions son conegudes com mnemotècniques.
•Llenguatge de alt nivell: Entenem com llenguatge d’alt nivell per exemple el llenguatge C. Que pot ser executat solament en un ordinador si aquest disposa de les ferramentes adequades per a construir un programa executable a partir d’aquest llenguatge.
Existeix un gran nombre de llengutages d’alt nivell com pot ser: PASCAL, BASIC, COBOL ...
Traductors del llenguatge: El seu objectiu es traduir el programa font escrit en un llenguatge d’alt nivell a codi o llenguatge màquina. Aquets traductors es poden dividir en;
•Interpretes.
•Compliadors.
Una vegada explicat mes o menys la complexitat d’un llenguatge de programació. Anem a vore un xicotet exemple per a que es pugeu imaginar que es allò de la programació, vaig a realitzar un exemple de programació en llenguatge C on podreu vore quina es l’estructura i com seria els seu funcionament
Exercici: Calcular la suma de dos números impars menors o iguals compresos entre el 1 y un número N, llegits des de teclat.
La resolució del problema en llenguatge C seria:
#include
main(void) Arxius de Biblioteca.
{
Int N, suma=0; \\ variables que deuen ser declarades per després utilitzar
Printf(“\n Introdueix el número; “); \\ introdueixes el número per teclat
Scanf(“%d”,&N); \\ Agafa el valor introduït
For(i=1; i<=N; i=i+2) \\ Açò es un bucle on es realitzarà sempre que i Suma=suma+i; siga <=N, es a dir al número que hem introduït per teclat. I cada vegada que entre al bucle i s’incrementarà 2 vegades.
Printf(“\n la suma es %dn”, suma); \\ Mostra per pantalla el resultat de l’operació.
}
Aquets conceptes son:
Algoritme: Es una llista o seqüència finita de pasos u operacions a realitzar, necessàries per a resoldre en un temps finit, qualsevol problema.
Aquesta definició es de caràcter general que engloba al mateix temps la disciplina de programació ja que la construcció de un programa de ordinador, requereix com pasos previs, el disseny d’un algoritme que solucione el problema plantejat.
Programa: un programa es la traducció d’un algoritme a un llenguatge de programació, es a dir un programa es la seqüència de instruccions que indiquen les accions que ha d’executar el ordinador.
El proses en el que el algoritme es tradueix en un programa es coneix amb el nom de implementació.
Llenguatge de programació: es pot entendre com un conjunt de regles, símbols i paraules claus per construir un programa.
Existeix una classificació en relació ordinador - home:
•Llenguatge Màquina: Aquest llenguatge es caracteritza perquè es el llenguatge que entén directament el ordinador ja que les seues instruccions son series binaries (0 i 1)
•Llenguatge de baix nivell o assembladors: Son mes fàcils d’utilitzar que el llenguatge màquina, però un programa escrit amb aquest llenguatge necessita un traductor per passar del llenguatge assemblador al llenguatge màquina per poder ser executat.
Un exemple de llenguatge assemblador podria ser; ADD(suma), DIV(divisió),... Aquestes instruccions son conegudes com mnemotècniques.
•Llenguatge de alt nivell: Entenem com llenguatge d’alt nivell per exemple el llenguatge C. Que pot ser executat solament en un ordinador si aquest disposa de les ferramentes adequades per a construir un programa executable a partir d’aquest llenguatge.
Existeix un gran nombre de llengutages d’alt nivell com pot ser: PASCAL, BASIC, COBOL ...
Traductors del llenguatge: El seu objectiu es traduir el programa font escrit en un llenguatge d’alt nivell a codi o llenguatge màquina. Aquets traductors es poden dividir en;
•Interpretes.
•Compliadors.
Una vegada explicat mes o menys la complexitat d’un llenguatge de programació. Anem a vore un xicotet exemple per a que es pugeu imaginar que es allò de la programació, vaig a realitzar un exemple de programació en llenguatge C on podreu vore quina es l’estructura i com seria els seu funcionament
Exercici: Calcular la suma de dos números impars menors o iguals compresos entre el 1 y un número N, llegits des de teclat.
La resolució del problema en llenguatge C seria:
#include
main(void) Arxius de Biblioteca.
{
Int N, suma=0; \\ variables que deuen ser declarades per després utilitzar
Printf(“\n Introdueix el número; “); \\ introdueixes el número per teclat
Scanf(“%d”,&N); \\ Agafa el valor introduït
For(i=1; i<=N; i=i+2) \\ Açò es un bucle on es realitzarà sempre que i Suma=suma+i; siga <=N, es a dir al número que hem introduït per teclat. I cada vegada que entre al bucle i s’incrementarà 2 vegades.
Printf(“\n la suma es %dn”, suma); \\ Mostra per pantalla el resultat de l’operació.
}
1 comentari:
Hola!
La informació que has escrit al teu lloc és interessant ja que l'exemple ajuda a compendre com funcionen els llenguatges de programació.
Publica un comentari a l'entrada