Internet com a motor de cerca

És lògic dir que les noves tecnologies d’informació i comunicació tenen un valor molt important en l’educació dels xiquets. La gran cantitat d’informació de que disposen hui en dia fa que puguen abordar millor el treball que se’ls presenta i que d’aquesta manera puguen aprofondir en el procés d’ensenyança-aprenentatge. Però, no cal olvidar el paper fundamental del docent, que ha de dirigir l’ensenyament del seu alumne per tal que aquest sàpia triar la informació, descartant aquella que no és fiable i quedant-se amb la vàlida.

És incalculable el nombre de fonts de recerca que es troben a internet, però és fonamental saber interpretar la informació que trobem i saber al tipus de persona a la que va destinada. Acó implica que internet té aventatges però també inconvenients:
Per exemple, no es pot considerar a internet com a únic medi de recerca d’informació; de la mateixa manera, no tota la informació que en trobem és fiable, també hi ha que saber llegir i interpretar allò que es llig i poder transcriure-ho al registre pertinent.
Com a conclusió cal dir que el paper del docent ha d’anar enfocat a estimular als alumnes per a que siguen capaços de usar internet com a recurs bibliogràfic (no sent aquest el únic) i despertar en ells interés per les noves tecnologies aprofitant-se de les avantatges que aquestes presenten.