Webquest

La webquest va ser creada per Bernie Dodge en 1995, que la va definir com una activitat orientada a la investigació on tota o casi tota la informació que s’utilitza procedeix de recursos de la web, per tant podem dir que és una estratègia d’aprenentatge per descobriment basat en el us d’Internet.
Els alumnes son els que realment constitueixen el coneixement que més avant van apendre, la qual cosa fa que la webquest no salament siga una nova manera per a que els professors ensenyen.

Hi ha diferents tipus de webquest;
A curt termini;
El objectiu es la adquisició e integració del coneixement d’un determinat contingut, en un període màxim de tres classes.
A llarg termini;
El objectiu es aprofundir i elaborar un major nombre de tares. En un període màxim d’un mes de classe.

Element d’una webquest:
Introducció:
Estableix el marc i aporta informació antecedent.
Tares:
Activitats que els alumnes deuran realitzar per aconseguir el objectiu establert.
Proses:
Descripció dels passos a seguir per a realitzar la tasca.
Recursos:
Conjunt d’enllaços on els alumnes podran accedir per buscar informació.
Avaluació:
Explicació sobre els criteris d’avaluació de les tasques a realitzar.
Conclusions:
Analitzar els resultats i recordar allò après, a més de fomentar la continuïtat del aprendizatge.

1 comentari:

DAVID PARRA ha dit...

Hola mikel, només volia felicitarte per el blog, ja que me pareix una autèntica meravella, se noten els teus coneixements informàtics. Felicitats!!